Witam serdecznie!
Mam problem z wyborem farby do pomalowania zawieszenia samochodowego. Chciałbym aby była to farba antykorozyjna, charakteryzująca się maksymalną odpornością na sól i inne czynniki z jakimi może się zetknąć zawieszenie samochodowe. Walory dekoracyjne nie są na pierwszym planie :)
Planowałem pokryć to podkładem akrylowym, a następnie 3-4 warstwami cynkalu. Jednak ostatnio słyszałem opinie, że jest to nie najlepszy pomysł. Ponoć znacznie lepsze właściwości mają farby poliuretanowe. Zaznaczam, iż elementy zawieszenia były czyszczone za pomocą szlifierek wysokoobrotowych szczotkami drucianymi (powierzchnia jest doczyszczona w większości miejsc do gołej blachy, jednak czasami w zakamarkach pozostały pewne ślady rdzawego nalotu :/ )
Proszę mi doradzić jaki rodzaj farby wybrać do tego rodzaju powierzchni, który zapewniłby maksymalną trwałość oraz jakich marek i serii produkt wybrać (najlepiej z przystępną ceną).
Zapraszam na mailowanie, mamy doświadczenie w doborach farb antykorozyjnych przetestowanych w komorze solnej itp. Podobne zastosowanie robiliśmy niedawno na samochodzie ciężarowym.
Artur Pałasz
Technolog Specjalista
Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Chemii Budowlanej POLARIS
Tarnobrzeg , ul. M.C.Skłodowskiej - Curie 10, tel./fax. 015-823 62 21
Jeśli chodzi o samo malowanie to planuje sam je wykonać, a chciałbym raczej prosić o pomoc w doborze odpowiedniej farby i podkładu - więc jeśli Pan lub ktokolwiek inny z Forumowiczów może podzielić się uwagami na ten temat to bardzo proszę.
Przejrzałem właśnie oferte firmy Nobiles i z podkładem nie ma problemu (są opakowana 1L). Natomiast mam wątpliwości co do samej emalii. Z tego co zauważyłem chyba tylko 2 są odpowiednie (poliuretanowe nawierzchniowe). Mianowicie Nobikolor-pur oraz Nobiakrylak. Z tego co wynika z zamieszczonego opisu lepszymi właściwościami charakteryzuje się ta pierwsza, lesz niestety jest tylko w opakowaniach 10L, co podejrzewam, znacznie przewyższa moje zapotrzebowanie. Którą emalię stosowali Państwo podczas testów? I czy uważa Pan, że Nobiakrylak (w opisie pisze farba poliuretanowa, akrylowa) będzie równie skuteczny co Nobikolor-pur?
A co do sposobu malowania to raczej będzie to malowanie pędzlem, wydaje mi się, że nie ma sensu zabawa z natryskowym malowaniem w przypaku kilku elementów.
Aha, no i jeszcze 2 krótkie pytania.
1) W ferie zimowe miałem trochę czasu i już wtedy kilka drobnych elementów zawieszenia(łączniki stabilizatorów, itp) wyczyściłem i zamalowałem wówczas własnie podkładem akrylowym i 2 warstwami cynkalu - czy warto je doczyścić jeszcze raz i pomalować od początku farbami akrylowymi, czy też lepiej pozostawić natych elementach tylko cynkal lub na ten cynkal położyć jeszce farbę akrylową ?
2) Jaka jest odporność takiego zestawu farb akrylowych na temperature? Tzn - czy mogę również zamalować tym osłony hamulców tarczowych, bo same zaciski podejrzewam, że juz nie ?
Hmmm, wcale nie wyszły takie krótkie te pytania... :)
Do badań użyliśmy Nobikolor Pur wg kolorów RAL. Równie dobrze może Pan zastosować tutaj emalię Poliuretanową POLREN prod. Polifarb Dębica, występuje ona w opakowaniach 1 litr + 20% utwardzacz PU-1.
Jeżeli chodzi o cynkal, to jest to dobra farba, ale ma klika wad, m.in żeluje się w opakowaniu, ale to inna bajka. Radziłbym Panu przetrzeć powłokę papierem ściernym i pomalować również akrylową emalią. A co do zacisków hamulcowych polecam specjalny lakier w aerozolu firmy POLEXPO EUROCOLOR "Lakier do zacisków". Jest w sprayu 400 ml, a więc chyba Pana zainteresuje taka niewielka ilość.
Autor: Jan L (---.xdsl.centertel.pl)
Data: 2009-02-07 21:29:11
Witam,
Mam pytanie, jaki typ farby podkładowej a potem nawierzchniowej należałoby zastosować dla nalepszego zabezpieczenia antykorozynego posągu odlanego z żeliwa po piaskowaniu stojącego na wolnym powietrzu?